23.03 Правопис прикметників

Правопис прикметників ( узагальнення)
Двадцять третє бререзня
Класна робота
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Прикметник»
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну прекрасну, країну чудову,
Що нас так чекає й збагачує мову.
Ми працюємо під  девізом:
     «Твій успіх  іде  на користь  мені,  а   мій -  на користь тобі»
світ, знайомиться з новими предметами. Але людський розум прагне якомога більше дізнатися про той чи інший предмет, об’єкт. Тому кожен предмет супроводжує питання який він є? А це означає, що вічним супутником нашого життя є прикметник.   
 Сьогодні у нас останній урок з теми «Прикметник», ми пригадаємо все те, що вивчили про цю частину мови.
Вивчаючи тему «Прикметник як частина мови», ми урок за уроком долали  мовні перешкоди, поки дійшли до вершини «Прикметник». Вправний  альпініст мріє не тільки подолати вершину, але й повернутися … А чи зможемо ми з вами  не просто зійти з гори, а ще й не втратити вантаж знань з теми?
Складання мовного портфоліо «Прикметник» (у зошиті)

*                Я…    (Прикметник)
*                Проживаю за адресою… (назвати розділ мовознавства, що вивчає прикметник)
*                Рідня… (? )
*                Друзі (з якими частинами мови пов'язаний?)
*         Уподобання…(на що вказує?…)
*         Мрії… (бути неперевершеним художником  українського слова)
Закінчити речення
Прикметник – це…
Має…
Змінюється за …
Виступає…

Вправа (письмово)
     За кількістю слів, вживаних у нашому мовленні, прикметник займає четверте місце після іменника, займенника та дієслова. Використання прикметників у мовленні робить його образним, емоційним, експресивним. Зараз наведіть, будь ласка, приклади цієї частини мови: ( 3 приклади)
*     за смаком (…);
*    за матеріалом (…);
*                за виявом почуттів (                  ).
Утворити ступені порівняння та їх форми  від прикметників (письмово)
Дорогий,     мудрий.
2     Розподільний  диктант. Записати словосполучення у три  колонки за групами. (письмово)
якісні
відносні
присвійні




 Золотий перстень, золоте серце, ведмежа барлога, травневі дні, травневий настрій,  драматичний твір, драматичні події, бабусина казка, сільські вулиці, шовкова сорочка, братів телефон, лагідне слово, лисячий хвіст, матусина ласка, рідна мова, весняне сонце, Шевченкова поема, чудовий урок .


Лінгвістичний експеримент «Услід за автором» Відтворити поезію, дібравши влучні прикметники (письмово)

Наша мова …..( калинова) , і …..(ласкава) , і …..(медова), і….( багата),і …(не бідна), - ось що мова наша рідна».
 (Довідка: рідна, багата, калинова, щира, медова, не бідна, милозвучна, українська, батьківська, материнська, чарівна, сопілкова, солов’їна, веселкова, співуча)

 Вибіркове письмо. (письмово)
Інструкція: Розпізнайте прикметники. Випишіть словосполучення «прикметник» + «іменник». Визначте морфологічні ознаки (рід, число, відмінок,група)
         Дуб - священне дерево давніх слов'ян, символ гордості і пихатості. Вінок із дубового листя символізував силу, міць та гідність. Слов'яни-язичники дубові гаї вважали житлами богів, тому вшановували їх та забороняли вирубувати. Довголітнім дубам приносили в жертву биків та хліб.
          В Україні теж росте славнозвісний Хортицький дуб-довгожитель, якому майже 2 тисячі років. Міцною деревиною славиться в Україні це дерево-символ.

Письмово!
 (виправити помилки у вживанні прикметників, записати відредагований варіант)

Вибачте, хотів написати краткіший лист, а вийшов довжкіший.
Заздрість – якнайбільш огидніше з усіх відчуттів.
Розподільний диктант (письмово)
Запропоновані слова записати у дві колонки:
 1 - слова, що пишемо разом,  2 - слова, що пишемо через дефіс.
Навчально-виховний, чорноземний, блакитно-синій, лівобережний, м’ясо-молочний, важкохворий, шестиденний, південно-східний, загальноосвітній, правобережний, кисло-солодкий, семиразовий, норд-остівський, жовтогарячий, червоно-коричневий, військовозобов’язаний .

-         Дорогі діти, ви чудово знаєте, що завжди і в усьому треба шукати позитив. Про це вам підтвердить
ПРИТЧА ПРО ПОЗИТИВНЕ МИСЛЕННЯ
 Якось старий учитель сказав своєму учневі:
-         Будь ласка, оглянь цю кімнату і спробуй знайти у ній все, що має коричневий колір.
 Молодий чоловік озирнувся. В кімнаті було багато коричневих предметів: дерев’яні рами картин, диван, карниз для фіранок, книжки і ще багато різних дрібниць.
-             А тепер закрий очі і назви  всі предмети… блакитного кольору, - попросив учитель.
 Юнак  розгубився:
-             Але я нічого не помітив!
 Тоді учитель сказав:
-            Відкрий очі. Подивися, як тут багато блакитних предметів!!!
 Це була правда: блакитна  ваза,  рамки фотографій,  килимок.
 Учень відповів:
-            Це хитрість! Адже я за вашою вказівкою шукав коричневі, а не блакитні предмети!
 Учитель тихо зітхнув, а потім посміхнувся:
-             Саме це я і хотів тобі показати! Ти шукав і знаходив тільки коричневий колір. Так само відбувається з тобою і в житті: ти шукаєш і знаходиш тільки погане і не помічаєш все хороше!
-             Мене завжди вчили, що слід чекати гіршого, і тоді ніколи не виявишся розчарованим. А якщо гіршого не станеться, то мене чекає приємний сюрприз. Ну, а якщо я завжди буду надіятись на краще, то ризикую бути розчарованим.
-             Упевненість в користі очікування гіршого примушує  нас не помічати все хороше, що відбувається у нашому житті. Якщо чекаєш гіршого, то обов’язково його і отримаєш. І навпаки. Можна знайти таку точку зору, з якою кожне переживання буде мати позитивне значення. З цієї хвилини ти будеш шукати у всьому щось позитивне.
От і сьогоднішній урок стане підтвердженням того, що варто від життя чекати лише хорошого.
Домашнє завдання
24 березня 16:00 
Код доступу 962255



Комментариев нет:

Отправить комментарий

Вітаю вас на своєму блозі! Ми розпочинаємо дистанційне навчання! Усі завдання, що подані у презентації робимо у зошиті. Зверніть увагу на ...